Медия без
политическа реклама

BMW X1 получи хибридна версия и нова технология

Модернизираният кросоувър изглежда още по-атрактивно

03 Окт. 2019
BMW

Сегментът на кросоувърите не спира да се развива, като компактните модели са популярни най-вече в Европа. Това кара производителите да ги обновяват по-често, за да могат да привличат повече клиенти.

От BMW са наясно с това и като доказателство е обновеното X1. Промените по модела са засегнали дизайна, двигателите, както и предлаганите за модела системи за безопасност и асистенти за водача. След модернизацията компактният SAV (Sports Activity Vehicle) е станал по-атрактивен, като всички модификации са получили индивидуална визия.

Най-впечатляваща на външен вид е версията BMW X1 M Sport, която разполага с М-спортно окачване, при което каросерията слиза надолу. В оборудването на автомобила влизат още система BMW Individual High-gloss Shadow Line с разширен обхват и М-аеродинамичен пакет. Тази версия е оборудвана с по-голяма и съединена в средата бъбрековидна радиаторна решетка, нови адаптивни LED фарове, както и предна броня с интегрирани LED фарове за мъгла и по-големи въздухозаборници.

Визуалните новости се виждат ясно и в задната част на кросоувъра. Там оформената по нов начин вложка на задната броня е в цвета на каросерията на автомобила. Това е новост, която е част от серийното оборудване и придава хармонично излъчване.

Явно е, че модернизацията на модела подготвя BMW X1 и за бъдещето. Още при излизането на пазара през лятото на 2019 г. всички бензинови и дизелови агрегати отговарят на нормата за вредни емисии EU6d-temp. А две от модификациите - BMW X1 sDrive16d и BMW X1 xDrive25d, съответстват на по-високия стандарт EU6d.

Гамата агрегати е доста широка, като в нея влизат дизелови и бензинови двигатели, както и хибридни агрегати. Откъм разход на гориво особено впечатляваща е модификация BMW X1 sDrive16d, което се предлага както с механична шестстепенна скоростна кутия, така и със седемстепенна скоростна кутия с два съединителя. С механична скоростна кутия средният разход на гориво на модела с 1,6-литров двигател с мощност 116 к.с. е само 4,4 - 4,1 л/100 км, а CO2 емисиите (комбинирани) са 116 - 107 г/км. Със седемстепенна скоростна кутия с два съединителя тези стойности са 4,4 - 4,2 л/100 км и 116 - 109 г/км CO2.

По-мощната версия BMW X1 xDrive25d  предлага среден разход на гориво 5,2 - 4,9 л/100 км и CO2 емисии (комбинирани) - 136 - 128 г/км). Нейният 2,0-литров двигател развива максималната мощност от 231 к.с. и 450 Нм въртящ момент, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,6 секунди.

За любителите на бензина налице е BMW X1 xDrive25i, чийто 2,0-литров мотор разполага с 231 к.с. В комбинация с 8-степенна трансмисия Steptronic той постига ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди. Средният му разход на гориво е 6,8 - 6,3 л/100 км, CO2 емисиите (комбинирани) са 155 - 144 г/км.

За първи път при модела ще се предлага хибридна модификация (plug-in), която ще се появи на пазара догодина. Тя се казва BMW X1 xDrive25e, като средният разход на гориво е 2,0 л/100 км, а вредните емисии С O2 емисии (комбинирани) са 43 г/км. Батерията има капацитет от 9,7 кВт/ч, като само на ток този автомобил изминава над 50 км.

В случая задвижването на кросоувъра става с комбинация от 1,5-литров бензинов турбодвигател с 3 цилиндъра и мощност 125 к.с. (200 Нм) и електромотор с 95 к.с. (165 Нм). Двигателят с вътрешно горене отговаря за предната ос, а електрическият мотор - за задната. Съвкупната мощност на системата е 220 к.с. и 385 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7 секунди, а максималната скорост е 192 км/ч.

От BMW посочват, че смесеният разход на гориво е 2,0 л/100 км при нива на вредни емисии СО2 от 43 г/км. Консумацията на електроенергия е 13,5 кВт/ч на 100 км, като кросоувърът разчита и на литиево-йонна батерия с капацитет 9,7 кВт/ч. Тя осигурява пробег само на електричество от 57 км. При движение в този режим BMW X1 xDrive25e издава специални звуци, за да предупреди пешеходците за своето приближаване.

Зареждането на батерията от стандартна електропреносна мрежа отнема около 5 часа, а при използването на фирмената станция BMW i Wallbox времето се намалява на 3,6 часа. Въпреки допълнителните елементи хибридният кросоувър предлага багажник с обем от 450 до 1470 литра.

Хибридното X1 е получило три допълнителни режима на движение. Към познатите от стандартния модел Comfort, Sport и Eco Pro са добавени Auto eDrive, когато електрониката сама регулира взаимодействието между двигателя с вътрешно горене и електромотора, както и Max eDrive, при който движението е само на ток. В този режим максималната скорост е ограничена на 135 км/ч.Предвиден е и режим Save Battery, който се активира, когато зарядът в акумулатора попадне под определено ниво.

Като цяло серийното оборудване на обновеното BMW X1 включва 6,5-инчов централно разположен дисплей. При добавяне на навигационна система автомобилът получава 10,25-инчов контролен дисплей с тъч функция, който може да бъде управляван от BMW iDrive контролера, както и с гласови команди, и с докосване.

Сред опциите са включени също така Full LED фарове, автоматично задвижване на задния капак, динамичен контрол на амортисьорите, BMW Head-Up дисплей и системата Асистент за шофиране Plus. Последната включва системите активен автопилот с функция Stop & Go, предупреждение при напускане на лентата, асистент за задръствания, както и предупреждение при опасност от сблъсък с разпознаване на пешеходци и спирачна функция при шофиране в градски условия.

При добавяне на навигационна система автомобилът получава 10,25-инчов контролен дисплей с тъч функция, който може да бъде управляван от BMW iDrive контролера, както и с гласови команди, и с докосване. Цените в България стартират от 65 000 лв.

Ключови думи:

BMW, автомобили