Медия без
политическа реклама

BMW Z4 е мечтата за лятото

Обновеният роудстър предлага редица промени, а цената му стартира от 97 000 лв.

18 Апр. 2023АЛЕКС МИЛЕВ
BMW

Обновеното BMW Z4 дебютира в края на миналата година, а сега прави и своя пазарен дебют. Благодарение на освежения си екстериор, нови опции за персонализиране и по-богато стандартно оборудване, Z4 не само затвърждава отличното представяне на новото поколение на роудстъра, но и го подобрява.

 

Дизайн

В BMW не използват термина „фейслифт“, толкова популярен при останалите производители. Вместо това предлагат на клиентите си LCI, което означава Life Cycle Impulse. За Z4 визуалният аспект на обновяването в средата на цикъла (сегашната генерация излезе през 2020 г.) идва под формата на ревизиран M Sport пакет, който вече е стандартен за по-мощните версии. Той идва идва с нови въздухозаборници в предната броня, които са с три секции, като и при останалите по-нови BMW M модели.

Подобен стил може да се види и отзад, докато отстрани присъстват нови и по-очертани странични прагове. Страничните въздухозаборници също имат нов дизайн, докато предлаганите като опция 19-цолови M джанти, проектирани изключително за роудстъра, допълват визуалните промени.

Представени са и нови цветове на екстериора, които за първи път включват Thundernight металик, Portimao Blue металик и Skyscraper Grey металик. При роудстъра (моделна година 2023) напълно нови са светлините M Shadowline, които идват като опция за опционалните адаптивни LED-фарове.

В кабината има M Sport пакет, който включва спортни седалки, M кожен волан, M педали и поставка за крака и табло, тапицирано с кожа SensaTec.

 

Технологии

Двигателите на модела не са променяни, като портфолиото включва два четирицилиндрови и един редови шестцилиндров двигател, който се поставя на топ версията BMW Z4 M40i. Той е оборудван с технология TwinPower Turbo и развива мощност от 340 к.с. и максимален въртящ момент о 500 Nm, осигуряващи ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди.

Двата четирицилиндрови мотора с работен обем 2 литра и технология BMW TwinPower Turbo също се отличават с впечатляващо бързо разгръщане на мощността. Моторът sDrive30i развива максимална мощност от 258 к.с. и 400 Nm въртящ момемнт, като вдига 100 км/ч за 5,4 секунди.

По-слабият вариант sDrive20i разполага със 197 к.с. и 320 Nm, а до 100 км/ч ускорява за е 6,8 секунди във варианта с 6-степенна механична скоростна кутия. Той е достъпен само за тази версия, при която като опция се предлага и 8-степенна трансмисия Steptronic Sport, която е серийна при другите варианти на модела.

В комбинация с компактните пропорции, оптимизираното тегло, ниския център на тежестта и почти перфектно балансираното в съотношение 50:50 разпределение на теглото между осите, високата устойчивост на каросерията срещу усукване и аеродинамичните характеристики на BMW Z4 създават всички предпоставки за почти идеално поведение на пътя.

Хармонията между пъргавина и комфорт на возене осигурява и окачването, което комбинира предна ос с двойни носачи с петраменна конструкция отзад. Серийното оборудване на всички модели включва и променливо спортно кормилно управление.

М спортното окачване, което, освен при BMW Z4 M40i, вече е серийно и при sDrive30i, оптимизира динамиката на управлението с по-стегнатите настройки на амортисьорите и пружините. И двете по-мощни версии са оборудвани с М спортна спирачна система с избор между лакирани в бял или червен цвят спирачни апарати. Освен това върховият модел серийно разполага с М Спортен диференциал, който за BMW Z4 sDrive30i се предлага като опция.

Допълнителен комфорт и сигурност в BMW Z4 осигуряват и множеството асистиращи системи. Серийното оборудване включва „Предупреждение за удар отпред със спирачна намеса“, „Предупреждение при напускане на лентата с връщане в лентата и функция Speed Limit Info с индикатор на забраните за изпреварване“. Като опция се предлагат „Активен контрол на скоростта“ с функция Stop & Go, „Предупреждение при смяна на лентата“, „Предупреждение за удар отзад“ и „Предупреждение за напречен трафик“, както и „Асистент за паркиране“ и камера за обратно виждане. Освен това може да се инсталира и BMW Head-Up дисплей, който проектира важните за шофирането информации върху предното стъкло.

 

Интериор

Оборудването на интериора е подчинена на новата технология BMW Live Cockpit Professional, чиято цел е да осигури интуитивно управление и интелигентна свързаност. Той включва индивидуализирани индикации на напълно дигиталното арматурно табло и контролния дисплей, които са с диагонал от по 10,25 инча.

Функционалността на BMW Live Cockpit Professional се допълва от и навигационна система BMW Maps, мултимедийна система с хард-диск, BMW Intelligent Personal Assistant, Smartphone-Integration и WLAN Hotspot, както и алармена система.

Вече са известни и цените на модела за България. Базовият вариант на Z4 стартира от 96 900 лева, но при топ-версията сумата нараства до 132 750 лева.

Роудстърът ще продължи да се произвежoа в завода на Magna Steyr в град Грац (Австрия). До момента от третата генерация на Z4 са продадени над 55 000 бройки, като най-важният пазар е Германия, следван тези в САЩ, Китай, Великобритания и Япония.

Ключови думи:

BMW

АНКЕТА "СЕГА"

За кого ще гласувате на парламентарните избори на 9 юни?