Медия без
политическа реклама

Европа трябва да наваксва с електромобилите

Това е ключовото послание от автоизложението в Мюнхен, заедно с опасността от конкурентните цени на китайците

06 Септ. 2023АЛЕКС МИЛЕВ
ЕПА/БГНЕС
Електромобилът Seal на китайския производител BYD е приковал вниманието на посетителите на автосалона в Мюнхен.

Европейските автомобилни производители водят битка, за да заличат преднината на Китай в разработването на достъпни електрически превозни средства. Това е всеобщото мнение на индустриални анализатори и ръководители на автомобилни компании, участващи в изложението IAA Mobility в Мюнхен.

"Това е битка, тъй като китайските производители на електромобили предлагат продукцията си на много конкурентна стойност.

 

Те са с цяло поколение пред нас,

 

така че трябва да наваксваме много бързо", заяви изпълнителният директор на Renault Лука де Мео.

Китайските автомобилни производители, сред които са MG, BYD и Xpeng, се насочват към пазара на електромобили в Европа, където продажбите скочиха с близо 55% до около 820 000 автомобила през първите седем месеца. А това представлява около 13% от всички продажби на автомобили на Стария континент.

В същото време Renault представи акумулаторна електрическа версия на своя компактен кросоувър Scenic на изложението. "Scenic ще бъде на ниво, което е достъпно за много клиенти, подобно на хибриден модел със същия размер и категория", обещава Де Мео.

На свой ред, изпълнителният директор на BMW Оливер Ципсе заяви, че китайските марки

 

представляват "непосредствен риск" за производителите на автомобили

 

на масовия пазар в Европа.

"Пазарният сегмент на базовите автомобили или ще изчезне, или в него няма да има представители на европейските производители", коментира Ципсе по отношение на инвазията на Китай в Европа. На изложението в Мюнхен BMW представи своето следващо поколение електрически автомобили, превъплътени в концепцията Vision Neue Klasse.

В същото време главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz - Ола Калениус, описа пътя към електрическата мобилност като маратон, в който компанията в момента е само на осмия или деветия километър от класическите над 42.

"В това състезание е важно да поддържаме тактическа гъвкавост, но и да имаме стратегическа яснота", каза Калениус в кулоарите на изложението. Неговият колега от VW Group Оливер Блуме обаче е на мнение, че китайските автомобилни производители все още не представляват заплаха за Европа.

"Имаме ноу-хау за превозни средства, имаме високо ниво на качество. И имаме наследство от марката. Новодошлите нямат това. Китайците няма да могат да предложат в Европа нивото на разходите, което предлагат в Китай", категоричен е Блуме.

Според един от водещите анализатори на автомобилната индустрия - Фердинанд Дуденхьофер, китайците са "световни шампиони" в производството на батерии, които могат да съставляват 40% от разходите за електромобили.

"Китайските производители на батерии, които се установяват в Германия,

 

помагат за намаляване на разходите за електромобили

 

и германските политици трябва да се уверят, че няма да бъдат изгонени от страната с глупави стратегии за отделяне", каза Дуденхьофер.

Китайското присъствие се усеща силно на изложението в Мюнхен. Около 41% от изложителите на тазгодишното събитие са със седалище в Азия, с присъстващи двойно повече китайски компании в сравнение с изложението в Мюнхен през 2021 г.

Фабиан Бранд от консултантската компания "Оливер Виман" на свой ред определи случващото се на изложението като "среща на равни между прогресивни играчи от цял свят, особено от Китай, след като досега изложбата е била демонстрация на мощта на германските производители".

Експерти от индустрията посочват, че в момента средната цена на електромобил в Китай е по-малко от €32 000, докато в Европа тя е около €56 000.

АНКЕТА "СЕГА"

За кого ще гласувате на парламентарните избори на 9 юни?