Медия без
политическа реклама

Китайско-шведски хибрид тръгва да превзема Европа

Кросоувърът на Lynk & Co ще се предлага единствено с абонамент

10 Окт. 2019

Китайският концерн Geely придоби шведската компания Volvo и веднага започна да използва нейните технологии. Един от първите резултати от това сътрудничество е новосъздадената марка Lynk & Co, която планира навлизане в Европа през 2020 г. В гамата на бранда в Китай има три модела - кросоувърите 01 и 02 и седана 03. В момента се работи над хечбек 04 и SUV със 7 места, който получава наименованието 05. В Европа обаче догодина ще стъпи само един от тези модели ­- 01.

"Решихме да предложим в Европа само кросоувъра 01, тъй като не искаме да бързаме. Колкото по-малко модели имаме, толкова по-добре", обяснява генералният директор на Lynk & Co Ален Васьор. И допълва, че автомобилите на новата марка няма да се продават, а ще се предлагат единствено срещу абонамент, като минималният срок за него е 1 месец.

Всъщност Lynk & Co 01 представлява преработена версия на Volvo XC40. Дължината на кросоувъра е 4512 мм, широчината - 1857 мм, височината - 1689 мм, а разстоянието между двете оси е 2734 мм. Пътният просвет на автомобила е 213 мм.

В Китай кросоувърът се предлага с бензинов турбомотор с работен обем 2,0 литра, който развива мощност 190 к.с. и 300 Nm въртящ момент. При версията с предно предаване скоростната кутия е 6-степенна автоматична, а при тази със задвижване на четирите колела - автоматична със 7 предавки. За Европа обаче ще се предлага единствено хибридният вариант. При него задвижването става с комбинация от 1,5-литров бензинов турбомотор с мощност 180 к.с. и електрически двигател с 82 к.с. Съвкупната мощност е 260 к.с., а скоростната кутия е 7-степенна роботизирана.

Всички модели ще имат еднакъв интериор, в който влизат 12,25-инчов цифров приборен панел и централен сензорен дисплей с диагонал 10,2 инча. Европейците ще могат да избират между 6 нива на оборудване.

Продажбите ще стартират от Амстердам, като финансовата и културна столица на Нидерландия не е избрана случайно, тъй като е един от градовете, чиито жители не залагат твърде много на автомобилите и предпочитат други видове транспорт. Китайците се надяват, че ако успеят да пробият там, след това ще им е по-лесно на други места. Следващите два града са Берлин и Гьотеборг.

"Всички пазари в Европа трябва да бъдат обхванати през 2022 г. Няма да имаме дилъри, а ще отворим собствени магазини, максимум по два във всяка страна. Ще има още подвижни търговски точки, а ще разчитаме много и на онлайн продажбите", допълва Васьор.

Всички магазини ще работят денонощно, тъй като марката е ориентирана към нощния живот в големите градове. В Лондон например магазинът на Lynk & Co ще бъде разположен в Сохо.

"През 2018 г. продадохме 120 000 коли в Китай, а през тази година ще достигнем 150 000, което прави ръст от 20%. Повечето ни клиенти са млади хора, като половината от тях не са навършили 35 години, а средната възраст на купувачите на седана 03 е 28 години. Цените ни са като тези на Volkswagen, но същото се отнася и за качеството, което е много високо", каза още Васьор.

 

Ключови думи:

автомобили, хибриди, Volvo