Медия без
политическа реклама

Гугъл въведе нови правила за политическа реклама

22 Ноем. 2019
ЕПА/БГНЕС

Гугъл обяви нови правила за политическата реклама, съобщиха агенциите. Рекламодателите ще могат занапред да си подбират аудитория само въз основа на възраст, пол и местожителство според пощенския код. Досега специалистите, занимаващи се с политическа реклама, можеха да насочват продуктите си към хора, използвайки данни от поведението на потребителите в онлайн пространството, това какво търсят, дали са леви, или десни. Новите правила ще влязат в сила в Обединеното кралство следващата седмица преди изборите, до края на годината в останалата част от ЕС и в целия свят от 6 юни 2020 г.

Френски медийни организации подадоха жалба срещу Гугъл до органа за конкуренция на страната заради отказа на американския интернет гигант да плати за показване на тяхното съдържание. Този ход създава битка на правния фронт с технологичния гигант по нов закон за авторското право на ЕС, който може да има огромни последствия за бъдещето на пресата. По-рано т.г. Франция стана първата страна, която ратифицира закона, който има за цел да осигури компенсации на издателите, когато работата им се показва онлайн.

Наблюдението на милиарди хора, извършвано от Фейсбук и Гугъл, представлява систематична заплаха за правата на човека, предупреждава „Амнести интернешънъл“ в свой доклад. От организацията изтъкват как бизнес моделът на двете компании, свързан с наблюдение, е несъвместим с правото на поверителност и представлява систематична заплаха за редица други права, каквито са свободата на мнение и изразяване, свободата на мисълта, правата за равенство и липса на дискриминация. От организацията призовават за радикални трансформации в двата технологични гиганта.

Още по темата

АНКЕТА "СЕГА"

За кого ще гласувате на парламентарните избори на 9 юни?