Медия без
политическа реклама

За празниците клиентите очакват допълнителни услуги на изгодна цена

Потребителите търсят все повече персонализираните оферти, казва Любомир Малоселски, старши мениджър "Продукти и услуги" във "Виваком"

Илияна Кирилова
Любомир Малоселски работи във "Виваком" от 2010 г. Преминава през различни позиции, а от юли 2019 г. заема длъжност старши мениджър "Продукти и услуги". Има магистратура по финанси от УНСС.

- Г-н Малоселски, какви специални предложения да очакват клиентите на "Виваком" за Коледа и Нова година?

-  На финала на годината клиентите по традиция очакват допълнителна стойност на изгодна цена и ние сме се постарали да ги зарадваме. През декември всеки уикенд даваме възможност на потребителите на мобилни услуги да прибавят към плановете си напълно безплатно 5000 мегабайта за мобилен интернет на максимална скорост. Пакетът може да се активира чрез приложението MyVIVACOM. Промоцията е валидна за всички настоящи и нови абонати, както и за ползващите предплатени карти. И важи за всяка карта на клиента. 

През декември хората пазаруват много за своите близки и приятели, а през последните години технологичните подаръци станаха много търсени. В тази връзка имаме разнообразни пакетни предложения с устройства: смартфони в комбинация с гривна, плейстейшъни с допълнителен контролер, детски часовник в комплект с детски слушалки. Имаме и ексклузивни предложения за 2 смартфона на страхотна цена. 

- В каква посока се развиваха продуктите и услугите на компанията през отиващата си година?
- Фокус през 2019 г. беше предоставянето на допълнително съдържание. От тази година в мобилните ни планове е включен безплатен абонамент за  музикалната платформа TIDAL с над 60 млн. песни. Това е нова услуга в България, а световната компания, създадена от Мадона, Джей Зи, Бионсе и други знаменитости, избра "Виваком" за свой партньор оператор. В TIDAL няма реклами, което много се харесва на потребителите. Те могат да избират сред множество плейлисти, включително и тематични, създадени от нас – с българска музика, с коледни песни и др. А всеки може да си направи плейлиста и сам. А до края на годината платформата не черпи от включения трафик в мобилния план на абонатите ни. 

В допълнение към голяма част от мобилните ни планове предлагаме на клиентите и услугата TV GO с включен достъп до атрактивното и разнообразно съдържание на нашата собствена видеотека MAXI. Цялото филмово съдържание на HBO е също достъпно в TV GO посредством услугата HBO On Demand. За най-малките предлагаме и видео уроци по английски посредством Disney English. И, разбира се, за спортните фенове най-интересните първенства чрез каналите на Diema Xtra и MAX Sport Plus. 

- Кои бяха най-иновативните продукти и услуги, които предложихте през отиващата си година?
- Безспорно това е новият интерактивен медиен портал TV GO, за който вече споменах и с който сме особено горди. Най-голямото удобство за клиентите е това, че цялото съдържание е на едно място и с един достъп. Няма нужда от сваляне на различно приложение за всяка програма или услуга. Тук са националните телевизии като БНТ, Би Ти Ви, Нова телевизия, както и нашият собствен филмов канал VIVACOM Arena, който излъчваме в HD качество. В допълнение към тях предоставяме достъп и до допълнителните спортни канали MAX Sport и Diema Sport. Атрактивното съдържание от HBO On Demand и Disney English допълва палитрата от жанрове, за да предложим качествено съдържание на принципа „за всекиго по нещо“. Щастливи сме, че нашите клиенти приемат обновения TV GO положително и новите неща около услугата се радват на особен интерес от тяхна страна.

С коледните ни оферти новите клиенти получават пълен достъп до цялото съдържание в TV GO. За да се чувстват напълно свободни да ползват новата ни услуга, предоставяме и по 10 000 мегабайта трафик специално за този интерактивен медиен портал извън трафика, включен в основния пакет. Имаме и допълнителна промоция до края на месеца – няколко избрани плана са с двойно повече мегабайти за първите шест месеца от договора. 

- Доволни ли сте от постигнатите резултати? Кой сегмент бихте отличили?
- Отиващата си година е изключително успешна за "Виваком". Клиентите ни припознават като предпочитан доставчик на услугите за дома. Бележим ръст в продажбите на фиксиран интернет и телевизия. Само през тази година успяхме да осигурим възможност за достъп до високоскоростен интернет и интерактивна телевизия на близо 200 000 нови домакинства. Чрез оптичната мрежа покриваме над 1 200 000 домакинства в 27 големи града и близо 500 000 домакинства в 150 по-малки населени места. Продължаваме да развиваме фиксираната мрежа така, че хората и в по-малките райони да имат достъп до бърз интернет, който позволява гледане на интерактивна телевизия. 

- Кои са най-динамичните сфери в телекомуникационния бизнес?
- Конкуренцията в нашия сектор е голяма. Съдържанието бе водещата сила през последните 1.5 години. Вече споменах какво успяхме да постигнем в тази посока с нашите мобилни планове. За същия период се постарахме да представим и търсеното телевизионно съдържание на нашите клиенти. Предлагаме разнообразно телевизионно портфолио, включващо над 230 канала. 

- Променят ли се нагласите и предпочитанията на потребителите и в каква посока?
- Промените в потребителското търсене са в посока на все повече персонализиране на офертите. Стремим се да предлагаме най-подходящите планове и пакети към всяка една услуга.  В състояние сме да направим стотици комбинации от услуги, за да покрием нуждите на всички категории клиенти. Към мобилните услуги имаме различни планове, като към всеки от тях можем да предлагаме пакети за есемеси, роуминг, допълнителни данни и минути, ако е необходимо. Имаме и различни пакети за телевизия, които можем да надграждаме с HBO, нашата MAXI видеотека, спортни канали и детско съдържание. В интернет частта можем да предложим до 1000 мегабита скорост. Едно от големите ни предимства е, че можем да предложим тези комбинации като пакет, а това от своя страна води до по-големи позитиви за клиента, защото по този начин общата цена е по-добра в сравнение със заплащане на различни услуги към различен оператор. И второ, имаш удобството, че всичко е от един доставчик и в случай на нужда се обаждаш на един телефон. 

- Кои са най-предпочитаните пакети от клиентите?
- В мобилната услуга е задължително минутите да са неограничени и интернетът да е с около и над 10 000 мегабайта. Потребителите на телевизия почти винаги търсят най-високите пакети с около 200 канала с добавка някой филмов или спортен пакет. 

- Върху какво ще наблегне "Виваком" по отношение на продуктите и услугите си през следващата година? 
- Без съмнение ни очаква много динамична година, изпълнена с предизвикателства. Ще продължим да разширяваме покритието на нашата фиксирана мрежа с нови и по-високи скорости. Ще работим за запазване на доказаната лидерска позиция в мобилната мрежа. За нея вече получихме различни награди, като тази година получихме и отличието на Ookla за "Най-бързата мобилна мрежа с най-добро покритие в България". Ще се стремим до останем такива и догодина. Относно плана ни за нови продукти и услуги през 2020 г., той е изключително амбициозен и ние вече усърдно работим по изпълнението му. Ще допълним портфолиото ни с мобилни и телевизионни услуги още в първата половина от следващата година.