Медия без
политическа реклама

Alphabet отново е на стойност над $2 трилиона

Има само четири компании, оценени толкова високо

Холдингът-майка на Alphabet - Google - не напразно е наричан интернет гигант. В края на седмичната търговска сесия капитализацията на компанията за първи път остана над 2 трилиона долара, затвърждавайки статута ѝ на четвъртата по големина компания в света след Microsoft, Apple и Nvidia.

През последните месеци Nvidia, която се смята за основен бенефициент на бума в системите за изкуствен интелект, се изкачи най-агресивно на върха на тази класация. Този разработчик на изчислителни ускорители за такива системи сега заема трето място в класацията на най-скъпите компании в света с капитализация от 2,2 трилиона щ. долара. Google със своите 2 трилиона долара току-що си осигури четвъртото място, въпреки че номинално капитализацията му за кратко достигна това ниво през 2021 година. Разликата е, че за първи път капитализацията на Google се задържа над 2 трилиона долара до края на търговската сесия. На първо място е Microsoft с капитализация от 3 трилиона долара, на второ - Apple с 2,6 трилиона долара. Amazon се задоволява с петото място (1,8 трилиона долара), докато Meta Platforms заема шесто място (1,1 трилиона долара).

Приходите на Alphabet за първото тримесечие са се увеличили с 15% на годишна база до 80,5 млрд. долара, а печалбата е нараснала с 14% последователно до 23,7 млрд. долара, въпреки че четвъртото тримесечие традиционно се характеризира с по-високи приходи от реклама. Ръководителите на Google дадоха да се разбере, че компанията започва да реализира приходи от въвеждането на функции на изкуствения интелект в услугите си сега. Например, в рекламния бизнес появата на подходящи инструменти позволява да се привлекат повече клиенти. Езиковите модели на Google се използват от компании на трети страни за оптимизиране на различни бизнес процеси. Самата Google не бърза да предостави оптимизацията на търсенето на изкуствения интелект, но обещава да възприеме балансиран подход към монетизирането на услугите си в тази област.

Приходите в сегмента на търсенето и рекламата през първото тримесечие са нараснали с по 14%, рекламата в YouTube е увеличила основните приходи с 21%, а абонаментите са донесли 18% повече пари, отколкото година по-рано. Степента на монетизация на YouTube Shorts, услугата за кратки видеоклипове, нарасна с 12% последователно, а активността на създателите на съдържание в платформата се увеличи с 50%. Дори съкращенията на персонала, които доведоха до разходи в размер на 716 млн. долара, не разстроиха твърде много инвеститорите на Alphabet; акциите на холдинга повишиха стойността си с почти 10% след публикуването на тримесечните отчети. Нещо повече, за първи път в историята си компанията обеща да изплати дивиденти на акционерите.

 

Ключови думи:

YouTube, Alphabet, Google, Амазон

АНКЕТА "СЕГА"

За кого ще гласувате на парламентарните избори на 9 юни?