Медия без
политическа реклама

Пътна маркировка в София се обновява с евтина боя за фасади

"Усвоил" ли е някой разликата в цените между обикновена акрилна боя и истинския продукт, питат от "Спаси София"

Използва ли се по-нетрайна и по-евтина боя за пътната маркировка в София вместо сертифицирани продукти, които са в състояние да издържат по-дълго на натоварения автомобилен трафик? Дали това е още един начин, по който бюджетът на Столична община се източва и се ощетяват всички данъкоплатци в София? Тези въпроси задават от градската партия "Спаси София", които са заснели момент, в който служител на фирма подновява "зебрата" на пешеходна пътека в столицата с боя за фасади и бетон, вместо със специална боя, която е подходяща за улични настилки.

"На снимките на поредното обновяване на пешеходната пътека в "Красно село" ни направи впечатление, че работникът държи в ръцете си боя, предназначена за.... фасади. В сайта на производителя ясно е посочено, че този продукт е подходящ за "стена, бетон" и "финално боядисване". Вместо сертифицирана боя, подходяща за пътна маркировка, пътят е "оцветен" с боя, която не е произведена да издържа автомобилен трафик. Дали и от бюджета за боите се... "пести"? Що за администрация е готова да жертва безопасността на участниците в движението? "Усвоил" ли е някой разликата в цените между обикновена акрилна боя и истинския продукт?", питат още във "Фейсбук" от гражданската организация, която се регистрира като партия за участие в местните избори в коалиция с ПП и ДБ. 

Коментарите под поста на "Спаси София" са, че проблемите с пътната маркировка в столицата са повсеместни и че не е прецедент положената боя по улиците да започне да изчезва за броени дни и надписите да станат трудни за разчитане. 

От "Спаси София" информират още, че са поискали обяснения от Столична община и че по темата може да се очаква продължение. "За да разберем дали наистина фасадни бои ни се пробутват за сертифицирани, за каквито и се заплащат, отправихме запитване към Столична община - каква боя е използвана, че се изтрива след няколко дни?", продължават от формацията. 

След публикацията на "Спаси София" заместник кметът по транспорта Дончо Барбалов обяви, че е поискал писмено от фирмата, която се грижи за маркировката в София, да представи всички сертификати за боята, използвана при обозначаване на посочената пешеходна пътека и "други знаци по улиците на столицата". "Отговорът, който получа от фирмата, ще предоставя на вниманието на столичани", обещава Барбалов. Реагирали на поста обаче съветват заместник кмета да даде в лаборатории проби от боята, която се използва за разчертаването и поддръжката на уличната маркировка. 

През зимата на 2022 г. "Спаси София" разкри и друг столичен абсурд - че изграждането на две напълно еднакви улични лампи от двете страни на бул. "Цар Освободител" струва съответно над 5700 лв. и под 1600 лв. Причината е, че монтажът се прави от различни фирми, всяка от които има сключен договор със Столична община за поддръжката на осветлението в различни части на града. След избухването на този скандал Агенцията за държавна финансова инспекция направи проверка на тези споразумения и излезе със становище, че в тях има множество закононарушения. Проверка бе възложена и на прокуратурата, но резултати от нея няма и досега.  

 

Още по темата

АНКЕТА "СЕГА"

За кого ще гласувате на парламентарните избори на 9 юни?