Медия без
политическа реклама

Пет начина да ви измамят в автосервиз

Как да се предпазим от капаните на некоректни майстори

01 Юни 2023АЛЕКС МИЛЕВ

Рано или късно на всеки шофьор му се налага да посети автосервиз за ремонт на превозното средство. За съжаление, винаги съществува опасност да се попадне на място, където бъде измамен. Опитни експерти от автомобилната индустрия посочиха какви измами се извършват най-често в сервизите и как лесно може да бъде избегнат този капан.

 

Метод първи

Безскрупулните майстори може да сипят евтино и съответно по-некачествено масло вместо скъпо или да използват аналози вместо оригинални резервни части. Но да таксуват всичко това като за нормално свършена работа. Да проверите какви консумативи са сложени във вашия автомобил е доста трудно, но все пак възможно.

На първо място, не вярвайте сляпо на всичко, което пише в сметката за извършена услуга. Имате пълното право да поискате от механика да покаже тубата от маслото или кутията от резервните части. И ако имате дори най-малкото съмнение относно оригиналността на материалите, трябва да си търсите правата. Ако сервизът откаже да покаже опаковки от консумативи, това е сериозна причина да се съмнявате, че нещо не е наред.

Някои големи сервизни центрове предлагат на своите клиенти да проследят всички етапи от обслужването на автомобила - от първоначалния преглед до самия ремонт. Може да не бъдете допуснати в зоната на обслужване, но се предлага да следите хода на работата на монитор.

 

Метод втори

Приета в елитен и скъп автосервиз кола може да бъде изпратена после за ремонт в по-евтин. Този метод на измама не е често срещан, но все пак не трябва да изключва такава възможност, особено ако автомобилът ще се нуждае от дълъг ремонт.

Как да проверите дали колата ще бъде ремонтирана точно в сервиза, в който сте я оставили? Не е толкова лесно. Можете да поискате под различни предлози да ви се предоставят снимки от процеса на ремонт. Има и друг начин - веднъж на няколко дни да се обаждате в сервиз, за да проверите лично как върви ремонта, или най-добре да наминете по някакъв повод.

 

Метод трети

Една от най-често срещаните измами е замяната на работещи части. Механикът може да обърка собственика на колата (особено ако той не е технически подготвен) и да го убеди, че тази или онази част се нуждае от спешна подмяна.

Да се защити клиентът от подобни ненужни разходи може да бъде доста лесно. След като работата приключи, той може да поиска да му бъде показана "дефектната" част. Често дори с невъоръжено око може да се види, че тя изобщо не се нуждаела от ремонт. А ако не вярвате на очите си, винаги можете да си я поискате (тя си е ваша и не може да ви бъде отказано) и да я изпратите за независим преглед.

Има и обратни ситуации, когато счупеното се подменя със счупено. В този случай откриването на измама е още по-лесно. Просто поискайте преди монтажа на "новия" детайл да ви го покажат. Видите ли повреда, следи от ремонт или боядисване - не се колебайте да поискате замяна на частта или по-добре - отидете в друг сервиз!

 

Метод четвърти

Също така се случва услуги и материали, които всъщност не са били използвани, да се вписват в сметката. Например собственикът може да бъде "натоварен" с цял флакон почистващ препарат, въпреки че всъщност са направени само няколко впръсквания с него. Затова прочетете внимателно бележката за поръчката и не се притеснявайте да задавате въпроси относно предлаганите ремонтни услуги.

Намирането на надежден сервиз не е толкова лесно, но клубните форуми и сайтовете за автоуслуги ще помогнат с това. В последния случай просто трябва да се избере услугата, от които имате нужда и да се спрете на сервиза с най-приемлива цена.

 

Метод пети

Измамата на етап диагностика също е доста често срещана. Предавате колата за диагностика и спокойно изчаквате "присъдата" в кафенето на сервизния център. По това време обаче майсторите изобщо не правят диагностика, а просто назначават ремонт, който може да се окаже излишен.

За да избегнете тази измама, трябва да поискате от приемчика да ви позволи лично да присъствате на диагностиката. Така ще имате възможност да разпознаете измамата и да се уверите, че колата наистина се нуждае от ремонт. Ако бъде отказано присъствие, това е сигнална лампичка, че може да има нещо нередно.

Ключови думи:

автомобили, автосервиз

АНКЕТА "СЕГА"

За кого ще гласувате на парламентарните избори на 9 юни?