Медия без
политическа реклама

Германският футбол се разделя с "Адидас" след осем десетилетия заедно

От 2027 г. Бундестимът ще се облича с екипи на американския гигант "Найки"

22 Март 2024ЯВОР ЕВТИМОВ
ДПА
Най-новата колекция фланелки на "Адидас" за националния отбор на Германия, с която Бундестимът ще домакинства на Евро 2024, включва резервен вариант в розово и тъмносиньо.

Една от най-емблематичните футболни фланелки в историята съвсем скоро ще остане само романтичен спомен. След близо осем десетилетия партньорство с "Адидас" германският футболен съюз (DFB) обяви, че от 2027 г. компанията от Бавария повече няма да произвежда екипите на националния отбор. Вместо това Бундестимът ще се облича с продукция на американския концерн "Найки".

Новината дойде като шок не само за запалянковците, но и за политическия елит във Федералната република. Министърът на икономиката Роберт Хабек коментира пред ДПА, че "трудно мога да си представя германската фланелка без трите ивици, това е част от идентичността на Германия".

Германският национален отбор носи екипи на "Адидас" от 1950 г., малко след основаването на компанията в градчето Херцогенаурах близо до Нюрнберг предното лято. Оттогава "маншафтът" спечели всичките си най-значими отличия - четири световни (1954, 1974, 1990, 2014), три европейски титли (1972, 1980, 1996), златен олимпийски медал (1976) и Купата на конфедерациите на ФИФА (2017).

"Очакваме с нетърпение да започнем работа с "Найки" и им благодарим за доверието, което изразиха към нас. Бъдещото партньорство ще позволи на DFB да продължи да изпълнява ключовите си цели през идното десетилетие с перспектива за цялостно развитие на футбола в Германия. Но едно е ясно: до декември 2026 г. ние ще бъдем напълно отдадени на съвместния успех с дългогодишния ни и настоящ партньор "Адидас", на който германският футбол дължи много за повече от седем десетилетия", заяви президентът на футболния съюз Бернд Нойендорф.

От DFB не разкриха финансовите условия по новата сделка, но заявиха, че от "Найки" са направили "несравнимо най-добрата оферта". Договорът с гиганта от щата Орегон е за 7-годишен период до 2034 г.

"Имах късмет да бъда в Германия за участието ни в конкурса по-рано тази седмица - заяви изп. директор на американската компания Джон Донахю. - Нашата цел е да превърнем отбора на Германия в глобална марка и да направим неговите футболисти световни герои. Когато "Найки" извади най-доброто от себе си, никой не може да ни победи."

Загубеното сътрудничество с DFB е допълнителен удар по шефа на "Адидас" Бьорн Гулден. Бившият професионален футболист се беше зарекъл "да се възползва от богатото историческо наследство на марката", за да изведе групата от най-дълбоката финансова криза от три десетилетия.

"Имаме действащ договор с германския футболен съюз до края на 2026 г. Днес бяхме информирани от DFB, че федерацията ще има нов доставчик на екипировка от 2027 г. нататък", се казва в лаконичното медийно съобщение от "Адидас", разпространено в четвъртък вечер.

Германският концерн предизвика някои негативни коментари по свой адрес в началото на тази седмица, когато представи новата колекция фланелки на националния отбор за домакинското Евро 2024 това лято. Повод за полемика стана резервният екип, който вместо в традиционните зелено или черно и червено е оцветен в розово и тъмносиньо - цветове, които никога досега не са ползвани от Бундестима. От компанията обясниха, че това е "символ на разнообразието и пъстротата в Германия".

Ключови думи:

Адидас, Найки, adidas, Nike, Бундестим

Още по темата

АНКЕТА "СЕГА"

За кого ще гласувате на парламентарните избори на 9 юни?