Медия без
политическа реклама

Honda ZR-V внася свежест в SUV сегмента

Японският модел се предлага с хибридно задвижване, а цените му започват от 85 000 лв.

14 Март 2024АЛЕКС МИЛЕВ
Honda

Автопроизводителите става все по-зависими от SUV и кросоувърите, а случващото се на пазара е ясно доказателство за това. Тези класове автомобили продължават да се радват на голям интерес от страна на потребителите и големите компании нямат друт избор, освен да удовлетворят търсенето. Като добавим към това и екологичните стандарти, които в Европа са доста строги, става ясно защо на пазара излизат все повече електрифицирани SUV.

И под "електрифицирани", трябва да се разбира както чисти електромобили, така и хибриди. Новата Honda ZR-V е от втория тип и е нещо различно и свежо в гамата на японския производител, която е по-бедна от тази на конкурентите. Решението за включване на такъв модел в нея ясно показва, че в Honda се опитват да намерят нови клиенти за автомобилите.

Всъщност, ZR-V се настанява между двата SUV модела на марката - HR-V и CR-V, които отдавна са се утвърдили на световните пазари. Те си имат своите почитатели, но, както вече стана дума, в Honda търсят нещо различно - да привлекат младите хора, водещи активен начин на живот. А това може да стане само с помощта на по-интересен на външен вид автомобил.

ZR-V се опитва да бъде именно такъв, благодарание на мускулестия силует, заоблените повърхности и различната предна част, които подсказват силно присъствие на пътя. Тесните фарове и гланцовата черна решетка на радиатора допълват по-смелия външен вид. От Honda твърдят, че всеки детайл е оптимизиран за подпомагане аеродинамичните характеристики.

Задвижването на модела е поверено на хибридната задвижваща система на Honda - e:HEV, която сме виждали и при други модела на марката. Тя разчита на 2,0-литров бензинов двигател с 4 цилиндъра и директно впръскване на горивото, който работи по цикъла на Аткинсън. Инженерите на Honda са го модернизирали за новия модел, където той е комбинира с два електрически мотора. Съвкупната мощност е 184 к.с, а максималният въртящ момент е 315 Nm, като това стига за ускорение от 0 до 100 км/ч за 7,8 секунди и смесен разход на гориво от 5,7 л/100 км.

Агрегатът предлага три режима на работа - електрически, хибриден и двигател с вътрешно горене (ДВГ), които се сменят, без това да се усеща от шофьора. При шофиране в града най-често е достатъчен електрическият, при който няма разход на гориво и съответно не се отделят вредни емисии. Хибридният режим се активира при ускорение, като тогава заедно работят бензиновият двигател и по-мощният електромотор.

Honda ZR-V разполага и със система за рекуперация на спирачната енергия, която също помага за намаляване на разхода на гориво. Създателите на автомобила посочват, че, благодарение на високата устойчивост на коляновия вал и вторичния балансиращ вал, вибрациите на двигателя са сведени до минимум, независимо от скоростта на автомобила и това е едно от сериозните подобрения спрямо предишното поколение на системата e:HEV.

Човекът зад волана може да избира между четири стила на управление от селектора – нормален, спортен, екологичен и такъв за сняг. Новото поколение на вече по-компактния и по-лек акумулаторен блок на Honda (IPU) е разположено под багажното пространство. Подобрен спрямо предишната генерация на хибридната система е и блокът за управление на захранването (PCU). Той е поместен под капака, за се спести от пространството в ZR-V.

Благодарение на двата нови блока в системата електромоторът вече е способен да поема по-голямо натоварване и по този начин е осигурен и по-дълъг пробег с него.

Инженерите на Honda са направили и промени по шасито на кросоувъра, като то е проектирано да осигури динамични характеристики, типични за спортен хечбек. Многозвенното задно окачване и оптимизираните втулки осигуряват комфортно, но динамично шофиране.

Сравнително компактните размери на модела осигуряват достатъчно пространство, практичност и комфорт в салона. ZR-V разполага с голям брой ниши и джобове за съхранение на вещи, докато багажно пространство включва товарна преграда, прибиращ се капак за пакети и място за съхранение под пода. Това позволява на SUV-модела да превозва товари до 1291 литра.

Материалите в салона са от високо качество, като те са съчетани със стилно осветление в купето, за да бъде постигната първокласна атмосфера. В допълнение към многото точки за зареждане на мобилни устройства и най-новата HMI технология, шофьорът и пътниците остават свързани с външния свят чрез голям 9-инчов сензорен екран в центъра на горния панел на таблото.

Помислено е и за безопасността, като ZR-V разполага с общо 10 въздушни възглавници, сред които и централна. Налице е и най-новото издание на набора от технологии, обединени под името Honda Sensing. Системата за предотвратяване напускането на пътното платно вече е част от стандартното обзавеждане. Допълнена е от тази за спазване на пътната лента, която сама коригира волана, в случай, че автомобилът не е позициониран както трябва.

Най-новото попълнение при Honda Sensing е асистентът при задръстване, който снема част от напрежението от шофьора при движение с ниска скорост в наситен градски трафик. Наскоро подобрената система за разпознаване на пътни знаци вече автоматично разпознава над 90% от тях и ги показва чрез пиктограма на разположения зад волана интерфейс за шофьора.

Honda ZR-V ще се предлага в нива на оборудване Еlegance, Sport и Advance, само с предно предаване и с автоматична трансмисия. Sport и Advance са с двойни спортни ауспуси. Спортната версия се отличава от другите две по дизайна на радиаторната си решетка, който е тип „пчелна пита“. Продажбите на модела вече започнаха, като цените стартират от 84 990 лева. В най-високото ниво на оборудване ZR-V струва най-малко 92 990 лева.  

Ключови думи:

автомобили, Honda

Още по темата

АНКЕТА "СЕГА"

За кого ще гласувате на парламентарните избори на 9 юни?