Медия без
политическа реклама

При някои повреди по окачването ремонтът може да бъде отложен

17 Ноем. 2023АЛЕКС МИЛЕВ
При някои повреди в окачването не е задължително веднага да се посети сервиз.

Амортисьорът е една от ключовите части по окачването на автомобила. И изглежда, че много зависи от него по отношение на управлението и комфорта. Но реалността е, че този елемент рядко се чупи изведнъж. Като правило амортисьорите бавно изпускат и така "умират" дълго по време на ежедневното шофиране, а средностатистическият собственик на автомобил не забелязва почти нищо.

Повечето шофьори научават, че амортисьорът е негоден само случайно, когато колата е вдигната на подемник в автосервиз по съвсем друга причина и монтьорът види неизправността. Това е и отговорът на въпроса: възможно ли е да се шофира с повреден амортисьор?

Трябва да се отбележи, че освен амортисьор, в окачващата стойка има пружина и опорен лагер. Шофьорът най-често научава за повредата на последния чрез характерни метални скърцания при шофиране през неравности и завъртане на волана. Такива звуци може да се появят внезапно - без симптоми за други проблеми.

Ако пружината на окачването се счупи, шофьорът ще почувства веднага, тъй като колата ще провисне. Разбира се, възможно е да се кара изкривена кола и доста време. Но е много неприятно, тъй като всички вибрации и удари, падащи върху колелото, ще бъдат почти директно предадени пътуващите в купето. И другите части на окачването няма да издържат прекалено дълго, ако бъдат подложени на подобно натоварване.

Колата може да се кара и с разхлабени "сайлънт-блокове", при това в продължителен период от време. Да, ще започне да се държи много отпуснато на пътя. Но в същото време ще се движи накъдето водачът я насочва, като обикновено ще се подчинява на волана. Просто всяко пътуване ще напомня на шофьора, че е време да провери окачването.

Неработещата стабилизираща щанга може да причини приблизително същото неудобство. Ако тя излезе от строя, движението остава възможно, като трябва да се избягва влизане с висока скорост в завоите.

Ако обаче има проблеми със сферичните шарнири, забавянето на тяхната смяна може да се превърне в нещо като руска рулетка. На теория може да се кара и с износени шарнири, обаче без резки ускорения, спирания или завивания, като е силно препоръчително колелата да не влизат в дупки и да не преминават през неравности със скорост, по-висока от тази на пешеходец - около 5 км/ч.

Ключови думи:

автомобили

Още по темата

АНКЕТА "СЕГА"

За кого ще гласувате на парламентарните избори на 9 юни?